Terug

Met deze website wil Dinteloord laten zien wat het te bieden heeft

30 oktober 2018
DINTELOORD – Albert Heijn, Kruidvat en de Action kent iedereen. Maar wist je dat Dinteloord ook een prima bakker, slager en bouwmarkt in het centrum heeft? Met de lancering van de website hartvandinteloord.nl wil de winkeliersvereniging laten zien wat het dorp in huis heeft. “En dat is meer dan je denkt”, zegt Inge Kats van winkeliersvereniging Dinteloord Winkeloord.

Aanleiding voor de website is het vorig jaar verschenen rapport Hart voor het dorp. Daaruit blijkt dat Dinteloord kansen laat liggen als het gaat om de vindbaarheid van de winkels. En dat de onderlinge samenwerking tussen ondernemers beter kan. Die aanbeveling heeft winkeliersvereniging Dinteloord Winkeloord opgepakt. Met de website als resultaat.

 

Simpel en doeltreffend

Die site gaat 12 november de lucht in. Bezoekers kunnen er informatie vinden over alle winkeliers in het winkelhart. Met informatie over de ondernemer, openingstijden en adresgegevens. Simpel, maar doeltreffend. Hartvoordinteloord.nl biedt straks ook een activiteitenagenda, zodat bezoekers van het dorp weten wat er in Dinteloord te doen is. Zoals Black Friday op 23 en 24 november.

 

Olievlek

Wat is opgezet voor winkeliers moet als een olievlek werken voor alle ondernemers in het dorp. In de ideale situatie sluiten straks ook de horeca en overige bedrijven, zoals makelaars, aan bij het online platform, zegt Kats. Zelfs aan een koppeling met het verenigingsleven in het dorp wordt gedacht. Voorlopig nog toekomst muziek, maar het geeft wel aan welke kant de winkeliers op willen.

“Voor de leefbaarheid is het belangrijk dat we samenwerken”, zegt Kats. “Samen de schouders eronder. En als een gezicht naar buiten treden. Daar profiteren we uiteindelijk allemaal van.” Niet dat het slecht gaat met het centrum van Dinteloord. Integendeel, het winkelbestand is stabiel. Ondernemers die stoppen worden opgevolgd. “De slijterij is daar een voorbeeld van”, aldus Kats.

Toch realiseert de winkeliersvereniging dat ze moeten investeren in behoud van wat ze hebben. “Willen we dit niveau houden, dan moeten we zorgen dat we beter zichtbaar zijn. Het opknappen van de haven, dat binnenkort gaat gebeuren, biedt weer kansen voor het toerisme. Die moeten we optimaal benutten. Overigens zien we nu al dat het toerisme in de lift zit.”

Voor de bouw van de site is een lokale partner aangetrokken: internetbedrijf Lyfter, dat huist op de bovenverdieping van feestzaal de Blauwe Wolk. “Mooi dat we op deze manier een steentje kunnen bijdragen aan het ondernemersklimaat in Dinteloord”, zegt Eric Verheijen.

 

 

 

Bron: https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/met-deze-website-wil-dinteloord-laten-zien-wat-het-te-bieden-heeft~ae40e05e/